Sekretariatet

Beslutningsreferat
 
Hovedbestyrelsen har på sit møde den 25. og 26. november 2011 bla. foretaget følgende beslutninger:
 
I ugerne 24 og 26 må alene DdB arrangere flyvninger. Der må gerne arrangeres ungeflyvninger i disse uger. Tilføjes i Reglementet Kap. 2 § 10 stk 2.
 
Der indføres fra 2012 et ringkort som skal følge den enkelte ring, således at ejerskabet til en due altid er fastlagt. Ringprisen stiger samtidig med kr. 1,-. Det blev samtidig besluttet at foreninger skal indsende bestandslister til Sekretariatet efter vaccinationerne dvs. mindst 2 gange årligt. Det sker via en funktion i Foreningsprogrammet.
 
I lyset af den økonomiske situation foreslår HB at kontingentet stiger med kr. 100,- pr. halvår. Det skal vedtages på repræsentantskabsmødet i februar.
 
Abonnement på de farvede numre Brevduen stiger med Dkr. 100,- pr. år gældende fra 1. januar 2012. Denne stigning berører ikke DdB’s medlemmer.
Abonnement på de hvide resultatblade stiger med portoudgiften.

Transport kursus

Opstart af sæson 2025

 

 

Lørdag d. 22 marts 2025 kl. 10.00 – 15.00 Milling Hotel Park – Viaduktvej 28 – 5500 Middelfart

 

DDB afholder transportkursus for nye chauffører iflg. gældende regler, (desværre er det den eneste mulighed for kursus i år.) 

Deadlines for sektioner

 

Vi minder om en række deadlines jf. nedenstående. Alle informationer skal sendes til ddb@brevduen.dk.

 

15. marts 2025 – indsendelse af sektionernes ønsker til flyveplaner for 2025

1. april 2025 – indsendelse af oplysning om sektionsløslader

 

Deadlines for foreninger

 

Vi minder om en række deadlines jf. nedenstående.

 

28. februar 2025 – var sidste dag for godkendelse/ændringer i korrektur til ringfordelingen for 2025 – besvarelse af mail fra ddb@brevduen.dk

15. marts 2025 – ændring til abonnementer (SMS, SIM-kort og TauRIS-abonnement) – fremsend mail til ddb@brevduen.dk

Udsendte justeringer

 

Da der har været én del flytten rundt på medlemmer.
Har jeg netop nu udsendt en justering til alle foreninger.
Det er kun medlems delen som er opdateret.  

KFK koder, priser og andet er ikke opdateret.

KAR filen skal indlæses som justering. Da sæsonstarten kommer senere.

/sekretariatet

Brevduen nr 2

 

Brevduen nr 2 kan læses her!

Den sendes ud i næste uge.

 

/sekretariatet

Manglende indberetning af ringserier til DdB ringliste 2025!

 

Én del mangler at indberette ringerserier for 2025

Deadlinen var 1-2-2025!

Jeg har lavet en guide til opgaven her!

Det er vigtigt, at fordelingen bliver indberettet rigtigt! Og eksempelvis ikke via mail.

Det skal være indsendt senest 18-2!

/ sekretariatet

Brevduen nr. 2

 

Brevduen nr. 2 er desværre forsinket og forventes først offentliggjort og udsendt i uge 8.

/ sekretariatet

Vigtig meddelelse omkring arrangementet i Brædstrup 31 januar til 2. februar 2025

 

Vigtig meddelelse omkring arrangementet i Brædstrup 31 januar til 2. februar 2025 

Følgende tre krav skal kunne opfyldes for alle duer på Pejsegården. I henhold til Fødevarestyrelsens godkendelse af arrangementet. 

Så det gælder udstillingsduer – duer til salg – duer som skal fotograferes og duer som har andre ærinder! 

Pre-auktion på duerne til Fredag aften auktionen i Brædstrup.

 

Fredag den 31. januar afholdes en spændende auktion med 24 kanonduer fra 3 topnavne fra Belgien!

Jelle Roziers
Jos Thoné
Hok Van Den Bruel

Auktionen vil blive afsluttet live i Brædstrup - fredag aften!

Kommissionsbud kan indtelefoneres til Martin Hansen - tlf. 21246886.

Mødemateriale til repræsentantskabsmødet

 

 

Hovedbestyrelsen offentliggør nu den endelige dagsorden til repræsentantskabsmødet, der afholdes på Pejsegården i Brædstrup, den 1. februar 2025 kl. 13.00.

Mødematerialet kan ses her og består af:

  • Dagsorden
  • Beretning
  • Årsrapport

 

Sider

Subscribe to RSS - Sekretariatet