Sekretariatet

Beslutningsreferat
 
Hovedbestyrelsen har på sit møde den 25. og 26. november 2011 bla. foretaget følgende beslutninger:
 
I ugerne 24 og 26 må alene DdB arrangere flyvninger. Der må gerne arrangeres ungeflyvninger i disse uger. Tilføjes i Reglementet Kap. 2 § 10 stk 2.
 
Der indføres fra 2012 et ringkort som skal følge den enkelte ring, således at ejerskabet til en due altid er fastlagt. Ringprisen stiger samtidig med kr. 1,-. Det blev samtidig besluttet at foreninger skal indsende bestandslister til Sekretariatet efter vaccinationerne dvs. mindst 2 gange årligt. Det sker via en funktion i Foreningsprogrammet.
 
I lyset af den økonomiske situation foreslår HB at kontingentet stiger med kr. 100,- pr. halvår. Det skal vedtages på repræsentantskabsmødet i februar.
 
Abonnement på de farvede numre Brevduen stiger med Dkr. 100,- pr. år gældende fra 1. januar 2012. Denne stigning berører ikke DdB’s medlemmer.
Abonnement på de hvide resultatblade stiger med portoudgiften.

DdB og Fødevarestyrelsen

DdB og Fødevarestyrelsen 

Hovedbestyrelsen vil med denne besked orientere medlemskredsen om, at vi er vidende om, at flere i vores medlemskreds nu har modtaget opkrævning vedrørende CHR på 730 kr. fra Fødevarestyrelsen. 

Vi kan som organisation ikke gøre indsigelser på vegne af det enkelte medlem og vi kan oplyse, at alle i Hovedbestyrelsen vil betale de opkrævninger som vi hver især personligt formentlig modtager. 

Supplerende ringliste

Deadline for indberetning af supplerende ringliste var d. 01.09.2025 - skulle der være enkelte foreninger der endnu ikke har indberettet, skal dette gøres nu.

Supplerende ringliste indberettes via foreningsprogrammet

16.09.25

/Sekretariatet

Udsættelse af resultat indberetning uge 32

Pga. lang flyvetid fra Rouen.

Udsættes deadline for indberetning af resultater til Tirsdag d 12. august kl 22.00

/sekretariatet

Forudanmeldelse af duer til Rouen i uge 32

Forudanmeldelse af duer til Rouen i uge 32

For bedst muligt at kunne planlægge logistikken omkring næste uges marathonflyvning fra Rouen, så beder vi om, at alle foreninger senest tirsdag, den 05.08.2025 kl. 14.00 fremsender en mail til ddb@brevduen.dk med oplysning om hvor mange duer foreningens medlemmer forventer at sende til Rouen.

Kapflyvningsudvalget

Resultat – Sponsorflyvningen fra Hof

Der er indkommet et par berettigede indsigelser over det tidligere offentliggjorte resultat og på den baggrund er præmieopgørelsen korrigeret.

 

Ændringerne er markeret med rødt og kan ses her

 

/Sekretariatet

E-spil på Völklingen uge 30

Ved en fejl er E-spil på blevet fjernet for nogle.

Derfor har jeg valgt, at fjerne det for alle. 

Der er nye justeringer til alle. Så indlæs dem venligst.

Beklager

/Tommy

Præcisering af due antal til Antwerpen

 

Det præciseres at der pakkes 28 hanner/hunner i kurvene til Kfk 93 Antwerpen

Fremlyste duer til Region Nord

Når Marathonduerne samles i Vejen på onsdag, så er det muligt at sende fremlyste duer med videre til sportsfæller i Region Nord. 

Husk kontaktinfo på kassen, både på modtager og afsender. Der skal samtidigt være lavet en aftale med modtageren, om at den hentes torsdag aften ved centralindleveringsstederne. 

/sekretariatet

Deadline for resultater udsættes til 16-7

Ny deadline for indsendelse af resultatfiler for uge 28 er Onsdag 16-7 kl 20.00

Hvis systemet svarer med. At det er for sent indsendt. Skal det tolkes, som vi har modtaget det.

/Sekretariatet

Region Øst Uge 28

Grundet vejrlsituationen kan sprintflyvningen ikke afvikles søndag. Gruppe 2 pakker derfor først duer søndag aften, efter normal plan. 

/Løsladerudvalget

Sider

Subscribe to RSS - Sekretariatet