Sekretariatet

Beslutningsreferat
 
Hovedbestyrelsen har på sit møde den 25. og 26. november 2011 bla. foretaget følgende beslutninger:
 
I ugerne 24 og 26 må alene DdB arrangere flyvninger. Der må gerne arrangeres ungeflyvninger i disse uger. Tilføjes i Reglementet Kap. 2 § 10 stk 2.
 
Der indføres fra 2012 et ringkort som skal følge den enkelte ring, således at ejerskabet til en due altid er fastlagt. Ringprisen stiger samtidig med kr. 1,-. Det blev samtidig besluttet at foreninger skal indsende bestandslister til Sekretariatet efter vaccinationerne dvs. mindst 2 gange årligt. Det sker via en funktion i Foreningsprogrammet.
 
I lyset af den økonomiske situation foreslår HB at kontingentet stiger med kr. 100,- pr. halvår. Det skal vedtages på repræsentantskabsmødet i februar.
 
Abonnement på de farvede numre Brevduen stiger med Dkr. 100,- pr. år gældende fra 1. januar 2012. Denne stigning berører ikke DdB’s medlemmer.
Abonnement på de hvide resultatblade stiger med portoudgiften.

Bestilling af vaccine

 

Den vaccine vi kan levere nu i hvert tilfælde frem til juni måned er mærket med anvendelse senest 07/2025.

På den baggrund skal vi bede de foreninger, der har behov for levering af vaccine frem til udgangen af juli måned om at foretage bestilling inden udgangen af uge 20/2025, dvs. senest den 16.05.2025.

Bestilling foretages her Vaccine | De danske Brevdueforeninger.

 

12.05.2025/Sekretariatet

 

Ændret telefontid på Sekretariatet

Af hensyn til sæsonen ændres telefontiden på Sekretariatet fra og med den 12.05.2025. 

Telefontiden vil være: 

Mandag kl. 10-12

Tirsdag kl. 10-12

Torsdag kl. 10-12

Fredag kl. 10-12

Søndag kl. 10-12 

Der kan ringes på tlf. 48 28 42 44. 

11.05.2025/Sekretariatet

Reglement og ringlister 2025

 

Reglement og ringlister 2025

 

Reglement og ringlister 2025 forventes afsendt fra Sekretariatet i den kommende uge. 

Uddrag af dette kan tilgås her.

 

11.05.2025/Sekretariatet 

 

God nyhed

 

Hovedbestyrelsen har i denne uge været i kontakt med Fødevarestyrelsen og vi er glade for at kunne fortælle, at Fødevarestyrelsen har udsendt en pressemeddelelse om, at det gældende overdækningspåbud ophæves fra i morgen, torsdag den 1. maj 2025.
Vi kan nu træne og kapflyve vores brevduer.
 

Læs meddelesen her:

Overdækningspåbud – Fødevarestyrelsen

Hovedbestyrelsen skal understrege, at det af Fødevarestyrelsen udmeldte overdækningspåbud stadig er gældende. Det betyder, at slag med over 100 gamle duer (årgang 2024 eller ældre) ikke må følgende: 

Orientering ang. sæsonstart og TauRIS opdateringer

Der er lidt udfordringer rund omkring.

Foreningsprogrammet:

Lige nu er der nogle få kapflyvninger, som ikke kommer med i foreningsprogrammet. Stationsnummeret er der. Men ikke  staionsnavnet. Det står rigtigt nok i medlemsprogrammet. Men da stationsnavnet ikke er der. Mangler der afstand i foreningsprogrammet.
Det bliver der selvfølgelig set på! I hører nærmere. Det er ikke nogen forhindring for, at få opdateret duebestnd mv i foreningsprogrammet.
Foreningsprogrammets "acess database" ser ud til at være udfordringen.

Brevduen nr 4

Brevduen nr 4 kan læses her!

Postforsendelsen er desværre forsinket

/sekretariatet

Indberetning af kontrolkomite

 

Der er deadline for indberetning af kontrolkomite den 20. april 2025.

 

Indberetningen foretages her: Kontrolkomite | De danske Brevdueforeninger

 

14.04.2025/Sekretariatet

 

Sider

Subscribe to RSS - Sekretariatet